27 вересня 2022 р. відповідно до плану роботи кафедри журналістики та філології старшим викладачем Оленою Бондаренко та заступником декана з інформатизації та рекламної політики факультету ІФСК Денисом Конєвим було проведено методичний семінар на тему: «Реалізація принципів резильєнтності в освітньому процесі: від теорії до практики». Тему було обрано не випадково, адже на початку навчального року важливо визначити пріоритетні напрямки діяльності кафедри з метою впровадження в освітній процес інноваційних методів, які сприяють більш ефективній підготовці висококваліфікованих фахівців.
20-ті роки ХХІ століття стали справжнім викликом для українців – це епоха війн та пандемій, стресових ситуацій та постійних викликів. Усе це спричинило появу питання: у якому напрямку розвиватися й змінюватися освіті?
Останнім часом у науковому світі все частіше з’являється термін «резильєнтність». Цей медичний термін, який міцно закріпився в міжнародній політиці, поступово перейшов в освіту (від англ. resilient — «витривалий, стійкий»). У первинному значенні резильєнтність – це сукупність притаманних суб’єкту рис, які роблять його здатним долати стреси та важкі періоди конструктивним шляхом.
Метою запропонованого методу є показати, як поєднати фундаментальні закони освітнього процесу та інноваційні; як залучити до освітнього процесу студентів, які фізично перебувають в аудиторії, й тих, хто сидить перед екраном будь-якого гаджета; як ефективно залучити матеріально-технічне забезпечення кафедри журналістики та філології (комп’ютери Apple Imac, інтерактивна панель INTBOARD GT 65, цифрові відеокамери, мікрофони, ліцензійне програмне забезпечення), використовуючи дистанційні технології навчання. У розробленому проєкті були використані можливості ліцензійного програмного забезпечення ZOOM та наявне обладнання в кабінетах.
Розроблений проєкт дозволяє одночасно працювати студентам на стаціонарній інтерактивній дошці в кабінеті та тим, хто перебуває на відстані. Здобувачі освіти не лише мають можливість споглядати за навчальним процесом в аудиторії, але й брати в ньому безпосередню участь: «виходити до дошки», виправляти помилки, створювати власні продукти. Таким чином, усі учасники освітнього процесу мають рівні можливості в доступі до навчання.
Отже, запропонований інноваційний прийом дозволяє вирішити багато нагальних проблем сучасної освіти: реалізація права студентів на освіту незалежно від місця перебування; використання матеріально-технічної бази СумДУ в освітньому процесі; підвищення ефективності навчання; подолання нових викликів конструктивними методами.