Дата публікації:
21 жовтня 2021
Кількість переглядів:
710
Поділитися:

23 жовтня відзначається День рекламіста – свято всіх, хто створює рекламу, виготовляє її та розміщує. Про свій шлях у галузі реклами та дизайну розповідають випускниці кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ.

Яна Люта та Валентина Немеш працюють графічними дизайнерами у брендинговій агенції «JDesign» (м. Суми), Анастасія Радченко – графічний дизайнер у Digital агентстві (м. Київ). З ними і спілкуємося.

– Пройшло більше року, як ви отримали дипломи бакалаврів за освітньою програмою «Реклама і зв'язки з громадськістю». Чим займалися увесь цей час? Де працюєте?

Анастасія: За цей час встигла попрацювати в кількох компаніях. Це була як і віддалена робота, так і в офісі. Завдання доводилося виконувати різні, від виготовлення макетів вивісок до поліграфії. Зараз працюю в Києві, займаюся веб-дизайном, тобто виготовленням рекламних банерів та нескладних сайтів, а також створенням логотипів.

Яна: Відразу після закінчення університету почала займатися фрілансом. Згодом знайшла роботу за фахом і вже рік працюю графічним дизайнером у брендинговій агенції «JDesign».

Валентина: Після випуску відразу працювала в «JDesign», адже влаштувалася на 4-му курсі, карантин на той момент надав можливість працювати на півставки в агенції. Для влаштування виконала кілька практичних завдань, пройшла співбесіду та надіслала портфоліо.

– Як проходить ваш звичайний робочий день? Що входить у посадові обов'язки?

Яна: У робочий час займаюся створенням логотипів, фірмових стилів, брендбуків, упаковок. Значну частину часу займають правки від клієнтів і підготовка макетів до друку.

Анастасія: Оскільки зараз працюю у великому офісі та з різноплановою роботою, жодний ранок не проходить без обговорення нових проєктів і задач, доводиться планувати разом із командою дизайнерів свій день, щоб все встигнути. Якщо перед нами поставлене велике та креативне завдання, ми також обговорюємо та продумуємо кожен крок його виконання: від образу та емоцій до кольорової гами. Після цього етапу беремось до роботи, працюємо над своєю ідеєю та пропонуємо варіанти замовнику. Мені дуже подобається те, що можу отримати фідбек від професіоналів у сфері дизайну та поділитися своїми ідеями, одразу згадуються університетські пари, де ми збиралися, креативили та допомагали один одному.

Валентина: Робота починається о 9 ранку, зазвичай спочатку планую задачі на день та узгоджую їх із менеджерами. А далі поетапно виконую завдання. Іноді проєкти бувають короткочасні, а іноді дуже довгі та енергозатратні. Аби рівень роботи був високим, передбачені розрядки, для чого в офісі є окрема зона, де ми з колегами граємо в ігри та розмовляємо. У агенції я займаюся дизайном упаковки, розробленням логотипів, оформленням та версткою брендбуків, підготовкою макетів до друку.

– У студентські роки ви мали певні уявлення про роботу в галузі реклами та дизайну. Коли почали працювати – все виявилося інакше?

Валентина: Я б не сказала, що все виявилося інакшим, але більшість речей – так. У роботі зі справжніми клієнтами багато різних деталей, які ми не беремо до уваги при розробці проєктів в університеті, плюс робота в команді, коли в тебе є керівники, менеджери, маркетолог, із якими потрібно постійно контактувати. Відповідно успішні проєкти це заслуга командної роботи. Звичайно, в реальному світі робота в дизайні та рекламі – це вирішення проблеми замовника, а не творчість, як здається під час навчання!!! Це важливо розуміти кожному, хто хоче працювати в рекламі та дизайні. Треба постійно вчитися сприймати критику: для кожного дизайнера його робота – найкраща!:), однак …

Яна: У студентські роки для мене ідеальним був образ дизайнера, який творить без обмежень у часі та без правок. Думала, що робота дизайнера закінчується на створенні одного дизайнерського зразка, який відразу подобається клієнтові. Але все виявилося куди складніше. Для початку – кілька варіантів, потім робота з клієнтом, далі правки, верстка тексту, правки по тексту, підготовка макету до друку … І лише потім віддаємо замовлення клієнтові. Але ідеальний образ дизайнера ще залишився, адже створення нових зразків – момент креативний і найцікавіший.

Анастасія: Звичайно ж, під час навчання мала певні уявлення та очікування щодо своєї майбутньої роботи. Мені завжди хотілося потрапити в компанію, де панують креатив і великі ідеї, де кожен – це частина єдиного організму зі своєю роллю. Таку компанію я знайшла тільки зараз, після кількох спроб в агентствах Сум і Києва.

– Що з навичок і знань, здобутих в університеті, допомагає вам у роботі?

Анастасія: Насправді університет дав дуже багато знань, які використовую в роботі. Дизайнеру важливо знати не тільки комп'ютерні програми та вміти «дизайнити», а також мати уявлення про бренд у цілому, його аудиторію та потреби. Це розуміння допомагає створювати не просто гарну картинку, а наповнювати свій дизайн сенсом, робити його більш влучним та логічним.

Яна: Знання, здобуті в університеті, дійсно допомагають у роботі. Наприклад, створення бренду з нуля, оформлення бренбуків і гайдлайнів, робота в 3ds Max, маркетинг, написання текстів і, напевно, одне з найважливіших – спілкування з людьми.

Валентина: У моєму портфоліо, по-перше, є проєкти, які розробляла в університеті. Вони досить універсальні та цілком демонструють мій рівень. По-друге, якщо брати реальні приклади – це верстка тексту та брендбуків, робота з композицією, робота в програмах Adobe та 3ds Max. Усі базові навички для роботи здобула в університеті, а далі справа за саморозвитком і практичним «набиванням руки» з реальними замовниками!

– Дякую за щирі та цікаві відповіді!

Ярослав ЯНЕНКО, доцент кафедри журналістики та філології СумДУ

На фото: Валентина Немеш, графічний дизайнер у брендинговій агенції «JDesign»; Яна Люта, графічний дизайнер у брендинговій агенції «JDesign» (на фото – у центрі); Анастасія Радченко, графічний дизайнер у Digital агентстві.

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,

корпус «Г», поверх 11

E-mail: [email protected]

Телефон: +380-542-33-02-25, +380-542-68-78-50

Web: https://journ.sumdu.edu.ua/ua/

Локації

Телефонний довідник

При використанні матеріалів з сайту кафедри журналістики та філології посилання на ресурс обов'язкове.

All Rights Reserved.