Доктор наук із соціальних комунікацій, заступник завідувача кафедри журналістики та філології, гарант освітньої програми зі спеціальності 061 Журналістика другого (магістерського) рівня.
Посада: доцент кафедри журналістики та філології СумДУ.
Науковий ступінь, звання: доктор наук із соціальних комунікацій (2021 р., спеціальність 27.00.06 – прикладні соціально-комунікаційні технології) (автореферат), доцент (2022, кафедра журналістики та філології).
Основні дисципліни: сучасні дискурси журналістикознавства; практика рекламної та ПР-діяльності; практикум з реклами і ПР; мистецтво реклами.
Наукові інтереси: брендинг; рекламні комунікації; PR-комунікації; соціалізація.
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; телефон: +380-542-33-02-25; кабінет: Г-1103а.
SCOPUS
ORCID ID
WoS
Publons.com
Google Scholar
Researcher ID
eSSUIR
У 1993 році закінчив із відзнакою історичний факультет Сумського державного педагогічного інституту ім. А. С. Макаренка за спеціальністю «Історія та педагогіка», кваліфікація – вчитель історії та суспільствознавства. 15 років працював у рекламному бізнесі (рекламно-інформаційна фірма «Континент-S», м. Суми): 1994–1998 рр. – завідувач відділу реклами, 1998–2010 рр. – заступник директора з креативу та медіабаїнгу. Упродовж 1993–2005 рр. співпрацював із газетами Сумщини як журналіст, технічний редактор, редактор. На кафедрі журналістики та філології СумДУ з грудня 2010-го.
Освіта: Сумський державний педагогічний інститут ім. А.С. Макаренка, 1993 р., «Історія та педагогіка».
Диплом доктора наук із соціальних комунікацій від 29.06.2021 р. ДД № 011650 за спеціальністю 27.00.06 – прикладні соціально-комунікаційні технології.
Диплом кандидата соціологічних наук від 26.09.2012 р. ДК № 009364 за спеціальністю 22.00.04 – спеціальні та галузеві соціології.
Диплом про закінчення Сумського державного педагогічного інституту ім. А. С. Макаренка за спеціальністю «Історія та педагогіка» від 30.06.1993 р. КЕ № 901293.
Науково-дослідні роботи:
Виконавець науково-дослідних робіт другої половини дня: «Репрезентація регіональної масової комунікації: історико-теоретичний, тематико-типологічний, жанровий та філологічний аспекти», 2010–2014 рр. (номер державної реєстрації 0110U004016); «Особливості формування національного інформаційного простору України: від радянської системи ЗМІ до демократичної моделі», від 2015 р. (номер державної реєстрації 0115U001713).
Виконавець гранту НФДУ «Спеціалізована система медичного інформування та безпека особистості в умовах пандемій, криз, інших суспільних потрясінь: формування ефективної соціокомунікаційної моделі» (номер державної реєстрації 2020.01/0372).
Керівництво студентами-призерами Всеукраїнських конкурсів наукових робіт та олімпіад:
Смірнова К. Р. – диплом І ступеня (2015–2016 н.р.) ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади з напряму «Журналістика. Реклама і зв’язки з громадськістю».
Садимака Марина – диплом І ступеня (2021–2022 н.р.) І етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з напряму «Реклама і зв’язки з громадськістю».
Робота з аспірантами та здобувачами:
керівництво аспірантами – Олексій Крикуненко.
Участь в атестації наукових кадрів:
Голова та член разових спеціалізованих рад із проведення захисту дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії зі спеціальності 061 Журналістика в Сумському державному університеті.
Основні наукові праці:
Монографії:
- Яненко Я. В. Сучасні рекламні комунікації як чинник соціалізації : монографія. Суми: Сумський державний університет, 2018. 300 с.
- Садівничий Володимир, Яненко Ярослав, Чуланова Галина, Костенко Адріана, Васильєв Юрій. Спеціалізоване медичне інформування та безпека особистості: формування ефективної соціокомунікаційної моделі : моногр. ; за заг. ред. В. О. Садівничого. Суми : Сумський державний університет, 2021. 240 с.
Статті:
- Яненко Я. В. Тизерна реклама як складова сучасних рекламних комунікацій. Образ: науковий журнал. Суми; Київ, 2018. Вип. 2 (28). С. 118–125.
- Яненко Я. В. Політична реклама як чинник соціалізації у сучасному суспільстві. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. Запоріжжя, 2018. № 1 (33). С. 166–171 (фахове видання).
- Яненко Я. В. Мультимедійний творчий проект як форма самостійної роботи студентів та чинник їх професійної соціалізації. Інформаційні технології і засоби навчання. – Т. 69. – № 1. – 2019. – С. 174–185. (Web of Science).
- Яненко Я. В. Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації. Образ: науковий журнал. Суми; Київ, 2019. Вип. 3 (32). С. 155–163. (фахове видання).
- Яненко Я. В. Електронні тести у дискурсі гейміфікації. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2020. № 9. С. 193–207. (фахове видання)
- Яненко Я. В. Мультимедійний творчий проект як інноваційна освітня технологія. Освітологічний дискурс. 2020. Вип. 31. № 4. С. 182–194. (фахове видання).
- Яненко Я. В. Особливості репрезентації пандемії COVID-19 в українських інтернет-ЗМІ. Образ: науковий журнал. Суми; Київ, 2020. Вип. 2 (34). С. 15–23. (фахове видання).
- Olena Tkachenko, Yaroslav Yanenko, Olga Sydorenko, Inna Sypchenko, Lyudmila Dudchenko and Natalya Rudenko, 2020. Marketing Communications in Election Campaigns. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology (IJARET). Volume: 11, Issue: 6, Pages: 525–533 (Scopus).
- Яненко Я. В. Інфографіка як засіб медичного інформування у період пандемії COVID-19. Образ : науковий журнал. Суми ; Київ, 2021. Вип. 2 (36). С. 6–13 (фахове видання).
- Яненко Я. В. Соціально-психологічні особливості текстів медіаповідомлень. Образ : науковий журнал. Суми ; Київ, 2022. Вип. 2 (39). С. 15–25. (фахове видання).
- Яненко Я. В. Особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах. Вісник науки та освіти. Серія «Філологія». 2023. № 3 (9). С. 295–306. (фахове видання).
Навчально-методичні праці:
- Яненко Я. Методичні вказівки до лекційних, практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Практика ПР-діяльності». Суми : Сумський державний університет, 2016. 16 с.
- Яненко Я. Методичні вказівки до лекційних, практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Практика рекламної та ПР-діяльності» : для студ. спец. 061 «Журналістика» освітньої програми «Реклама і зв’язки з громадськістю» всіх форм навчання. Суми : СумДУ, 2020. 27 с.
- Яненко Я. В. Методичні вказівки до лекційних, практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Основи візуальної комунікації та графічного дизайну» : для студ. спец. 061 «Журналістика» освітньої програми «Реклама і зв’язки з громадськістю» всіх форм навчання. Суми : СумДУ, 2021. 21 с.
- Яненко Я. В., Сипченко І. В., Дудченко Л. М. Методичні вказівки з підготовки до проходження практики : для студ. спец. 061 «Журналістика» освітньої програми «Реклама і зв’язки з громадськістю» всіх форм навчання. Суми : СумДУ, 2021. 16 с.
- Яненко Я. В. Як писати рекламні та PR-тексти : навчальний посібник. Суми : Сумський державний університет, 2023. 86 с.
Авторські свідоцтва:
Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір «Соціально-комунікаційна модель впливу рекламних комунікацій на процес соціалізації» / Яненко Ярослав Васильович; заявник та власник Сумський державний університет. – № 109393 ; заяв. 2021-10-19; зареєстровано 2021-11-12 в Державному реєстрі свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір.
Підвищення кваліфікації (останні 5 років):
Сумський державний університет, Центр розвитку кадрового потенціалу навчального закладу; тематичне спрямування «Соціальні комунікації, реклама і зв’язки з громадськістю»; свідоцтво СН №05408289/0811-20 від 04.06.2020 р. (180 годин).
Куявський університет у Влоцлавеку (Республіка Польща); тематичне спрямування «Educational process and its dynamics in journalism, advertising and PR in Ukraine and EU countries»; галузь знань «Journalism, Advertising and PR»; сертифікат № JSI-61703-KSW від 17.10.2021 р. (180 годин).
Сертифікати:
«EUfactcheck: a pan-european project. Efficiency, fact-checking, ethics» (Сертифікат Європейської Асоціації підготовки журналістів від 24.11.2020).
Участь у редколегіях: член редколегії журналу «Наукові записки Інституту журналістики»; рецензент журналу «Актуальні питання масової комунікації».
Інші активності:
Керівник студентських робіт, відзначених на фестивалях реклами і PR (Український студентський фестиваль реклами, «Золотий компас», «Реклама-фест» та ін.).
Голова журі Молодіжного фестивалю реклами «Восьма барва».
Член галузевої конкурсної комісії Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із спеціальності «Соціологія».
Член апробаційної ради за спеціальністю 061 «Журналістика» Сумського державного університету.
Відзнаки:
Дипломи переможця конкурсу «Педагогічні інновації» (СумДУ, 2015 та 2017 рр.).
Дипломант конкурсу СумДУ «Кращий викладач очима студентів» (2017–2018 н.р.).
Диплом переможця І ступеня загальноуніверситетського конкурсу «Кращі науково-педагогічні працівники СумДУ» (2019 р.).
Дипломант конкурсу СумДУ «Кращий викладач очима студентів» (2019–2020 н.р.).
Диплом ІІ ступеня конкурсу «Кращі науково-педагогічні працівники СумДУ» у 2020–2021 н. р., категорія «Кращі науково-педагогічні працівники факультету іноземної філології та соціальних комунікацій»