Студенти четвертого курсу освітньої програми «Реклама і зв’язки з громадськістю» кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ у межах дисципліни «Практика рекламної та ПР-діяльності» (викладач Ярослав Яненко) протягом осіннього семестру вдосконалювались у створенні яскравих і цікавих рекламних макетів.
Особливістю завдань із дисципліни було те, що здобувачі освіти мали не лише створити макети реклами, а й використати у них певні архетипи (образи, що формуються через сюжети міфів і казок, особливості виховання, спогади предків тощо). Для візуалізації своїх навчальних робіт студентам не заборонялося використовувати інструменти штучного інтелекту, адже вміння правильно ставити завдання для генерації зображень штучним інтелектом – одна з найсучасніших навичок, що потрібна майбутнім рекламістам і піарникам. Загалом за семестр кожен студент групи ЖТ-12 мав створити вісім макетів реклами на основі архетипів.
– Використання архетипів у рекламі було для мене новим. Спочатку виникали ідеї для виконання практичних робіт, а потім я все переносив у електронний формат. Інструменти штучного інтелекту допомагали у візуалізації, але вважаю, що головне – це чудова ідея, – каже студент Дмитро БАБИЧ.
– Робота з архетипами була цікавою, адже тут ти різко починаєш помічати, чому певна реклама використовує саме такі ситуації, меседжі тощо. Архетипи спростили мені роботу над описом та розумінням аудиторії. А от труднощі виникали переважно зі створенням такого макету, що передавав би ідею та слоган, але й не був перевантажений текстом, – зазначила четвертокурсниця Анна ОРОПАЙ.
– Сподобалось створювати багато різних сюжетів для кожного макету. Щоб реалізувати свої ідеї, вирішила звернутися до штучного інтелекту, який став надійним помічником. У моїй уяві вже була чітка картинка, ідея, мета, але важливо було детально описати кожну деталь, щоб отримати потрібну ілюстрацію. Згодом редагувала зображення у фоторедакторі, адже ШІ може припуститися помилок, наприклад, додати зайві руки чи інші анатомічні неточності, – поділилася враженнями Вікторія КОЛЕСНИКОВА.
Кожна студентська робота, крім візуального макету, містила опис реклами – аналіз цільової аудиторії, обґрунтування ідеї, обраних шрифтів та кольорів, відповідність рекламного слогана обраному архетипу тощо.
– Основою реклами, яка базується на архетипах, завжди є яскравий візуальний образ, – каже викладач Ярослав ЯНЕНКО. – І добре, що сучасні студенти за допомогою інструментів штучного інтелекту можуть візуалізувати власні ідеї. Це значно цікавіше, ніж підбір для реклами вже існуючих зображень із відкритих інтернет-ресурсів. Та вдало згенероване зображення – це лише початок роботи над рекламним макетом, бо ще треба продумати оригінальний слоган, підібрати шрифти і кольори, розрахувати вплив на цільову аудиторію тощо.
Виконання практикоорієнтованих проєктів у межах навчальних дисциплін є важливою складовою формування майбутніх фахівців у сфері медіа, реклами і PR. Саме так навчають студентів на кафедрі журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ. Це шлях, де #медіасвіт_веде_у_всесвіт.