Зараз медійники пишуть матеріали у евакуаційних автобусах, у бомбосховищах, за кордоном. На допомогу в оперативному поширенні інформації долучають і соціальні мережі. Аби пояснити другокурсникам кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ, як працюють фахівці новинної журналістики в умовах повномасштабної війни, на заняття «Журналістські жанри» завітала Анна Скрипняк, керівниця Digital-платформ «Суспільне. Суми».
Команда «Суспільного» в Сумах створює новини не лише для телеефіру, а також для сайту, трансформує їх для соціальних мереж і меседжерів.
– Ми маємо видозмінювати інформацію, якщо хочемо поширювати новини для різних вікових груп. Старше покоління читає Фейсбук, знайомиться з лонгрідами; молодше переглядає Інстаграм із його сторіз… Важливо при цьому дотримуватися всіх правил платформ, на яких працюємо, вивчити їх, – розповідає Анна Скрипняк. І зазначає, що почасти виникають дилеми: з одного боку, треба дотримуватися правил спільноти, а з іншого виходить, що ми втрачаємо, наприклад, достовірність як журналістський стандарт.
…Нічні зміни журналістів «Суспільного», які повідомляють підписників через соціальну мережу Телеграм зокрема й про тривогу – це окрема тема спілкування другокурсників із Анною Скрипняк:
– Спершу давали такі повідомлення, а потім подумали, що є інші служби, які займаються подібними сповіщеннями. Хотіли прибрати це, аби трохи розвантажити себе для інших видів фахової роботи. Але відразу отримали відгуки й зрозуміли, що є частина людей, яка щодо сповіщень про тривоги орієнтується саме на нас. Тож залишили, адже маємо відповідати запитам аудиторії.
Серйозно змінила роботу «суспільників» війна. Журналістам наразі важко фізично, важко й морально:
– Всю інформацію перепускаєш через себе. А вона трагічна. Траплялося, що за свою шестигодинну зміну я можу працювати і плакати пʹять годин, – зауважила гостя.
Під час спілкування зі стейкхолдером другокурсники кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ засвоїли: мас-медійник повинен використовувати різні канали передавання інформації, аби донести її до аудиторії. У тому числі й соціальні мережі. Головне – знати правила публікацій і формат творення інформаційних матеріалів. І тоді ми чітко зрозуміємо, що #Медіасвіт_веде_у_всесвіт.
Марія Рашевська, студентка групи ЖТ-01