Завідувач кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ Володимир САДІВНИЧИЙ узяв участь в панельній дискусії «Штучний інтелект, VR, AR у вищій журналістській освіті: можливості та ризики», що відбулася під час міжнародної конференції «Журналістська освіта та інновації. Які можливості існують?». Захід організовано Українським інститутом медіа та комунікацій в межах проєкту «Академія викладачів журналістики» у партнерстві з Deutsche Welle Akademie.
Під час панельної дискусії своїми думками та баченнями проблеми ділилися доцентка кафедри журналістики, медіа та комунікацій Гетеборзького університету (Швеція) Мааріт Яакола, PhD з масових комунікацій, викладачка Люцернського університету прикладних наук та мистецтв (Швейцарія) Анастасія Гринько, старша викладачка Могилянської школи журналістики та редакторка StopFake.org Олена Чуранова, представник СумДУ Володимир Садывничий, UX-дизайнер, кандидат наук із соціальних комунікацій Павло Салига, керівник студії New Cave Media, яка займається виробництвом VR-проєктів, Сергій Полежака.
Зокрема учасники дискусії зауважували:
– Як на мене, перевіряти дані після ШІ настільки затратно за часом і зусиллями, що простіше від початку робити завдання самому вручну. Але як видавець я вбачаю у ШІ поле для експериментів (Павло Салига).
– Ми, журналісти та викладачі журналістики, маємо не слідувати сформованим засадам щодо ШІ, а випереджати їх, експериментувати, робити щось нове. Водночас ми не маємо втрачати визначення журналістики: це не комунікації, не маркетинг і не пропаганда (Мааріт Яакола).
– Слід контролювати емоційні та поведінкові аспекти, бо деякі студенти зловживають і стають залежними від технології. Я помічаю, що навіть у завданнях, які передбачали інтелектуальну роботу, вони використовують машини. Звідси постають питання відповідальності автора, питання відсутності критичного мислення (Анастасія Гринько).
– Ми маємо показувати студентам, як працюють інструменти штучного інтелекту, зокрема, як спрощують роботу журналістів і навіть викладачів. Якщо ми цього не робитимемо, то просто не будемо відповідати реаліям ринку (Олена Чуранова).
– Інструментів ШІ потрібно навчати на першому курсі, щоби потім на четвертому студенти не шкодували, що не вміють правильно з ними поводитися й чітко використовувати, дотримуючись усіх правил. У той же час важливо за різноманітними іграми й технологіями не загубити справжній інтелект наших журналістів (Володимир Садівничий).
Участь у подібних заходах свідчить як про авторитет кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ, так і дозволяє збагачуватися сучасними напрацюванням в медіагалузі. Саме так і торуємо шлях, де #медіасвіт_веде_у_всесвіт.
Фото: Сергій Кравчук