Компоненти представленої освітньо-наукової програми взаємодоповнюють одне одного й забезпечують досягнення здобувачами програмних результатів навчання. Обов’язкові компоненти ОНП забезпечують належний рівень оволодіння аспірантами навичками науково-дослідної діяльності у сфері соціальних комунікацій, розробки конкурентоспроможних дослідницьких проєктів, набуття компетентностей проведення досліджень, зокрема міждисциплінарних, і їхньої грамотної презентації, а також забезпечують формування навичок інноваційної педагогічної діяльності та належний рівень володіння іноземною мовою. Широкий перелік вибіркових компонентів, у тому числі й на відкритих онлайн-ресурсах, дає можливість здобувачам формувати індивідуальну освітню траєкторію відповідно до обраної теми дослідження, потреби в набутті навичок науково-дослідної діяльності в медіасфері чи управлінні процесами соціальної комунікації.
Освітня програма складена на високому професійному рівні, з урахуванням сучасних вимог до підготовки фахівців, здатних планувати та проводити наукові дослідження в умовах тотальної технологізації інформаційного середовища, займатися викладацькою діяльністю та практичною журналістською роботою, продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми в галузі дослідницько-інноваційної діяльності у сфері журналістики, соціальних комунікацій та комунікативістики.
Програма відповідає головній меті – забезпечення підготовки висококваліфікованого фахівця нової формації.
Під час формування компетентностей уникати формулювання «здатність застосовувати технології (ЗК 3), норми (ЗК 7), іноземну мову (ЗК 8), методології, методи та інструменти (ФК 1), знання (ФК 5)», оскільки компетентності полягають у здатності до виконання певних дій (діяльності) на основі застосування знань, технологій, методів, інструментів тощо. Це також стосується формулювання програмних результатів (ПРН 2, ПРН 11).
Щодо придатності випускників до працевлаштування, то потрібно зробити примітку, що випускники можуть обіймати керівні посади, зокрема керівника пресслужби (центральні органи державної влади), прессекретаря (1229.1), керівника пресслужби (місцеві органи державної влади), начальника відділу (місцеві органи державної влади, місцевого самоврядування) (1229.3), головного редактора газети, журналу (1210.1), головного редактора творчого об’єднання, шеф-редактора, головного редактора програми, директора програм (радіотелевізійних) (1229.6), після набуття необхідного стажу роботи відповідно до кваліфікаційних вимог, передбачених Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 18. Видавнича справа, затверджений наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення України від 20.11.2006 № 288).
Кожен роботодавець, приймаючи на роботу спеціаліста, хоче бачити в ньому одразу людину, яку не треба навчати справі, яка вже з першої хвилини почне професійно виконувати свої функціональні обов’язки. Тож, на мою думку, за будь-якої, навіть найкращої теоретичної підготовки потрібно відводити достатньо часу на практичні завдання, стажування на різних посадах і в різних установах та закладах, які відповідають профілю навчання.
Освітня програма укладена з урахуванням логічного, модерного наукового контенту. Результати навчання свідчать про підготовку фахівця, який зможе реалізовувати багатофункціональність, технологізованість інформаційного середовища, зможе демонструвати системне мислення, самостійно організовувати та проводити мультидисциплінарну науково-дослідницьку й інноваційну педагогічну діяльності, аналітичну роботу в галузях журналістики, комунікативістики, видавничої справи, реклами, зв’язків із громадськістю, а також володіти дослідницькими навичками високого рівня, мати достатні вміння та сучасні знання для управління соціокомунікаційними процесами.
Ґрунтовна фахова програма
Програма виписана доволі професійно. Проте в ній значно переважають загальнонаукові предмети і не зазначено орієнтовний перелік вибіркових дисциплін.