Написати картину звуком. При цьому не використовуючи слів, зображень, рухів. Таке завдання розв’язували студенти-третьокурсники спеціальностей «Журналістика» та «Реклама і зв’язки з громадськістю» кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ.
Написання картини звуком було осердям практичних занять під час вивчення дисциплін «Радіовиробництво» і «Радіореклама» (викладачі – Інна Гаврилюк та Раїса Стоян).
Згідно із завданням студенти мали переповісти будь-яку історію винятково за допомогою звуків та інтершумів. Адже голос, музика, специфічні звуки й природні шуми – важливий і промовистий аудіозасіб донесення інформації в радіомовленні. Розуміння всіх авторських прийомів, майстерне володіння не лише словом, а й звуковим рядом дозволяють створити невидимий довірливий зв’язок між радіожурналістом та аудиторією. Відчути, як це відбувається, і є метою заняття.
Зазвичай, для ілюстрування репортажів студенти добирали почасти супероригінальні звуки з навколишнього середовища, записуючи їх на смартфони. Вразили майбутні медійники й несподіваними фабулами самих історій. Анатолій Сердюк (ЖТ-91) запропонував, до слова, детективну розповідь із пограбуванням банку.
Рекламістка Ліана Охрименко (ЖТ-92рк) створила сюжет про дорожньо-транспортну пригоду: «Вправа сподобалась. Незважаючи на те що слова відіграють дуже важливу роль, звук є не менш значущою складовою: за його допомогою можна не лише передати інформацію, а й створити відповідні почуття та емоції».
Варто зазначити: переважно всі завдання отримали позитивні оцінки, адже радіослухачі – колеги-одногрупники – зазвичай вгадували, які саме меседжі намагалися донести їм автори.
Поєднання в аудиторній роботі теоретичних знань і практичних навичок є головною ознакою підготовки мас-медійників на кафедрі журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ.