Професія журналіста вимагає якомога більше практичних навичок і відшліфування майстерності. Саме відпрацюванню практичних навичок був присвячений тренінг «Збір інформації та методи інтерв’ювання», який провела для студентів-журналістів 1-го курсу аспірантка, журналістка й медіатренерка Тетяна Мостіпан.
Медіатренерка розповіла учасникам заходу про джерела та методи збору інформації. А далі запропонувала закріпити отримані знання на практиці. Й обрала для цього цікавий підхід – рольову гру.
Суть гри полягала в тому, що були обрані четверо людей, які виконували різні ролі – очевидця, поліцейського та двох винуватців пригоди (суддя, який кермував напідпитку, а також його дівчина). Інші ж учасники тренінгу мали поділитися на групи і стати інтерв’юерами. Їхньою метою було – отримати максимум інформації у вищезгаданих осіб, щоб зробити фактологічно точний новинний матеріал.
Здається, нічого незвичного, але умови були максимально наближені до реальності: поліцейська не мала права розголошувати конфіденційну інформацію, яка б могла додати фарб новинному матеріалу, суддя і його подруга відмовляються давати коментарі, до того ж інколи досить різко відповідають журналістам, очевидець події – це балакуча жінка, яка намагається перетягнути увагу на себе за допомогою розлогих коментарів.
Такий підхід до практики дуже сподобався студентам.
- Найцікавіша практика з-поміж тих, що нам були запропоновані. Мені найбільше сподобалось те, що зрозуміло пояснили усі правила і в нас вони були роздруковані на листках, тобто ми постійно їх бачили, що спростило роботу. Усі були задіяні, ніхто не залишився без уваги. Дуже весело та інформативно провели час, – зазначила Марія Цапенко.
- Найбільше мені сподобалося те, що це практичне завдання не схоже на всі інші: ми мали змогу ходити від одного учасника до іншого, свідки вжилися у роль, ми теж уявили себе журналістами, добирали правильні запитання, аби дізнатися більше інформації. Звичайно, що це знадобиться мені в подальшому, – наголосила Софія Базиль.
Наприкінці учасники детально обговорили ті прийоми, які використовували у своїй імпровізованій роботі.
Марія Рашевська, Олена Заведенко, ЖТ-01