Дата публікації:
03 квітня 2023
Кількість переглядів:
180
Поділитися:

Інсайдерів не варто шукати далеко і високо – вони поруч. Це довела зустріч студентів кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ з керівником і засновником Ямпільської інформаційної агенції «ЯмпільINFO» Олександром Соломком.

Зустрічі з фахівцями – кращі уроки для студентів, особливо зараз, коли через війну виробничі практики далеко не завжди схожі на практики, а тим паче – на виробничі. То що ж таке медіавиробництво, яке доведеться осягати, щойно закінчаться роки навчання, зараз допомагають осягнути стейкхолдери.

Журналіст і громадський діяч  Олександр  Соломко у масмедіа вже 12 років. Він створив сайт, справа пішла,  і саме тому, усміхається Олександр, йому свого часу запропонували очолити редакцію місцевої газети: «Був дуже молодий, і якби керівництво району хотіло, аби газета жила, запропонували б цю посаду комусь більш досвідченому. Але довірили мені».

Які були можливості фінансової стабільності в той час, навіть говорити не варто. Влада не підтримувала; рекламний ринок у маленькому Ямполі – щось дуже умовне… Робити, як багато інших, ставку на вибори – так би мовити, на «жнива» для редакцій, теж не доводилося: район у політичному сенсі був монополізований Андрієм Деркачем. І для чого йому була реклама в місцевих виданнях, якщо увесь адмінресурс готовий прислужуватися?

Тож від друкованого видання таки вирішили відмовитися – його просто «не тягнули». Почали розкручувати сайт. До текстів та фото додалася відеоінформація, спочатку невміла, непрофесійна, проте вона «заходила» аудиторії. Тож коли трапилася нагода створити проєкт і подати на конкурс міжнародному донору, заклали в нього створення Інтернет-телебачення. Дякуючи Житомирському прес-клубу та його партнеру – Сумському прес-клубу, участь у конкурсі відбулася.

– Проєкт ямпільців, – зауважує координаторка Сумського прес-клубу, доцентка кафедри журналістики та філології Алла Федорина, – отримав найбільше балів від членів оцінювальної комісії.

Внесла свої корективи і війна. Відеосюжети новоствореного телебачення виявилися запитаними не лише в Ямполі. Адже телегрупа «ЯмпільINFO» виявилася єдиною, що знімала війну на території своєї громади та навіть усього району, тому ці сюжети брали на Суспільне Суми, на Єдиний марафон. Журналісти отримали від медійних громадських організацій спорядження – каски, бронежилети, і невдовзі огсягнули складність роботи в умовах війни.

Сьогодні ямпільці розвиваються самі та розвивають свій інформаційний продукт. Зʼявилися подкасти. Аудіомайстерності ще, звичайно, треба вчитися, але перші кроки зроблені. А з точки зору теми подкасти про дні війни, що мають красномовну назву «Відрізані», ще будуть оцінені історією.

– Зараз працюємо з агенцією «АБО» і почали робити сайт у Глухові, «Глухів. Сity», – розповідає Олександр Соломко. – До речі, шукаємо журналістів для роботи на цьому медіа-ресурсі. Вимоги високі, адже роботу треба робити по-справжньому.

Здавалося б, маленький Ямпіль – а професійні амбіції його великі. Головне, аби вони були реалізовані справді професійно та успішно.

– На мою думку, зустріч з Олександром Соломком корисна і цікава, – говорить другокурсниця Дарія Кондратюк. – Він дав професійні поради щодо роботи. Звернула увагу на вимоги до кореспондентів, яких шукають у Глухові: щоб матеріал містив цікаву інформацію з хорошими коментарями; краще зробити одну свою якісну новину, ніж передрукувати 10 скопійованих… Я зрозуміла, що важливо бути відкритим до нових знань і навичок, які можуть допомогти у практичній діяльності.

Звісно, адже відкритість є запорукою того, що #Медіасвіт_веде_у_всесвіт

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,

корпус «Г», поверх 11

E-mail: [email protected]

Телефон: +380-542-33-02-25, +380-542-68-78-50

Web: https://journ.sumdu.edu.ua/ua/

Локації

Телефонний довідник

При використанні матеріалів з сайту кафедри журналістики та філології посилання на ресурс обов'язкове.

All Rights Reserved.