Дата публікації:
23 вересня 2022
Кількість переглядів:
170
Поділитися:

На занятті з дисципліни «Медіабізнес» студенти другого курсу кафедри журналістики та філології факультету ІФСК СумДУ онлайн зустрілися з представницею Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення в Сумській області, головою експертної ради роботодавців зі спеціальності 061 «Журналістика» Ларисою Якубенко та почули детальну розповідь про створення й діяльність телерадіоструктур.

Розуміння медіабізнесу й умов його існування є важливим для майбутнього покоління журналістів, особливо для тих, хто, можливо, планує мати власне ЗМІ. Стейкхолдер розлого розповіла про всі етапи й різноманітні нюанси створення та функціонування електронних медій.

Зокрема, студенти дізналися про види мовлення, ліцензування, передачу сигналу, телерадіовиробництво.

Виявляється, ліцензії можуть бути позаконкурсними: вони видаються на дротове, кабельне та супутникове мовлення терміном на 10 років, – та конкурсними: на цифрове, аналогове та FM-мовлення терміном на 7 років. Компанії можуть мати і не одну ліцензію – на телевізійне та радійне мовлення, як, наприклад, сумська ТРК «Відікон», охтирський «Пульсар».

Лариса Якубенко підкреслила важливі фактори для тих, хто хоче започаткувати своє медіа. Так, власником його може бути лише громадянин України або юридична особа, за якою стоїть громадянин України. Говорили також про ідентифікатори програми, товарні знаки, частки власного продукту, іншого мовлення та ретранслювання тощо. Торкали також теми прибутків і видатків, «жнивність» виборчих кампаній, «джинсу»…

Лариса Якубенко також зазначила важливість вибудови в медіа штатного розкладу. А до штату можуть входити головний редактор, менеджер (керівник), продюсер, керівники редакцій (наприклад, новин, digital-редакції), журналісти, відеооператори, режисери, монтажери, звукорежисери, випускові редактори, інженери, диктори, гостьові редактори, бухгалтери, водії, охоронці… Звичайно, все залежить від масштабів і можливостей ЗМІ. Великий штат можуть собі дозволити більші компанії, а невеликі мають скорочений штат, у якому люди виконують кілька робіт відразу.

Отже, після зустрічі зі стейкхолдером – головою експертної ради роботодавців зі спеціальності 061 «Журналістика» нашого університету –  студентам став більш доступним для розуміння процес створення радіо- чи телестудій, їх документів, фінансування та процесу роботи. Також вони дізналися більше про різноманітні регіональні й місцеві медіа та їх класифікацію. Складно. Але реалістично.

Анна Оропай, студентка групи ЖТ-11.

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,

корпус «Г», поверх 11

E-mail: [email protected]

Телефон: +380-542-33-02-25, +380-542-68-78-50

Web: https://journ.sumdu.edu.ua/ua/

Локації

Телефонний довідник

При використанні матеріалів з сайту кафедри журналістики та філології посилання на ресурс обов'язкове.

All Rights Reserved.